خلاصه مطالب گذشته

چیزهایی که تاکنون در مورد آن ها بحث کرده ایم:

• کمی در مورد مفهوم چابکی صحبت کردیم و این واقعیت که چابکی به جای پیش بینی، درباره سازگاری است. این بدان معناست که ما زیر مجموعه های محصول را به جای کل، طراحی و برنامه ریزی می کنیم و از بازخورد خروجی برای پیشرفت بیشتر استفاده می کنیم. نکته اصلی در اینجا این است که ما واقعاً نمی دانیم چه محصولی نتیجه مورد انتظار را ایجاد می کند.

• نقشها و مسئولیتها در اسکرام را شرح داریم:

o فقط سه نقش وجود دارد و ما نقش ها و عناوین جدیدی را تعریف نمی کنیم

o آنها باید چند منظوره و خود سازمانده باشند

• اسپرینت: حداکثر یک ماه، زمان بندی شده، برای ایجاد بخش های نرم افزاری دارای کارکرد و دریافت بازخورد (فیدبک)

• برنامه ریزی اسپرینت: 8 ساعت برای یک اسپرینت یک ماهه؛ اولین کاری است که هنگامی که اسپرینت را برنامه ریزی می کنیم انجام می شود.

• بک لاگ محصول: لیست اولویت بندی شده ای از ویژگیهایی که قرار است توسعه دهیم.

• بک لاگ اسپرینت: طرح و برنامه برای اسپرینت

• روش برآورد، شامل مسئولیت ها، واحدها و تکنیک ها (به عنوان مثال برنامه ریزی پوکر، محاسبه سرعت)

خُب خوبید؟! ادامه بدیم؟

در پست بعدی، بهتون میگم که در پایان اسپرینت چه اتفاقی میفته.

منبع: https://mplaza.pm

ترجمه اختصاصی از: https://ali-baghaei.ir

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.