خلاصه مطالب گذشته
چیزهایی که تاکنون در مورد آن ها بحث کرده ایم:
• کمی در مورد مفهوم چابکی صحبت کردیم و این واقعیت که چابکی به جای پیش بینی، درباره سازگاری است. این بدان معناست که ما زیر مجموعه های محصول را به جای کل، طراحی و برنامه ریزی می کنیم و از بازخورد خروجی برای پیشرفت بیشتر استفاده می کنیم. نکته اصلی در اینجا این است که ما واقعاً نمی دانیم چه محصولی نتیجه مورد انتظار را ایجاد می کند.
• نقشها و مسئولیتها در اسکرام را شرح داریم:
o فقط سه نقش وجود دارد و ما نقش ها و عناوین جدیدی را تعریف نمی کنیم
o آنها باید چند منظوره و خود سازمانده باشند
• اسپرینت: حداکثر یک ماه، زمان بندی شده، برای ایجاد بخش های نرم افزاری دارای کارکرد و دریافت بازخورد (فیدبک)
• برنامه ریزی اسپرینت: 8 ساعت برای یک اسپرینت یک ماهه؛ اولین کاری است که هنگامی که اسپرینت را برنامه ریزی می کنیم انجام می شود.
• بک لاگ محصول: لیست اولویت بندی شده ای از ویژگیهایی که قرار است توسعه دهیم.
• بک لاگ اسپرینت: طرح و برنامه برای اسپرینت
• روش برآورد، شامل مسئولیت ها، واحدها و تکنیک ها (به عنوان مثال برنامه ریزی پوکر، محاسبه سرعت)
خُب خوبید؟! ادامه بدیم؟
در پست بعدی، بهتون میگم که در پایان اسپرینت چه اتفاقی میفته.
منبع: https://mplaza.pm
ترجمه اختصاصی از: https://ali-baghaei.ir
دیدگاه خود را بیان کنید